tisdag 23 februari 2010

BBTV Månadens Öl


Fox Barrel Hard Cider
Systemet nr1889

7 kommentarer:

  1. Jag är fullt medveten om att Nixon redan publicerat en månadens öl (som dessutom var en öl), men det han gjorde var fel. Månadens öl presenteras en gång i månaden i vår tv-kanal BBTV. Så är det.
    Jag vill även påpeka att jag druckit ölen Nixon tipsade om, Brakspear Oxford Gold, och jag tyckte att det var en god öl, men den saknade lite finess. Jag hade velat ha en mer komplex eftersmak. Som det var nu så smakade det mest ölskum, vad nu denna smak heter med ett finare ord.
    På tal om avsaknad av finess så drack jag Mariestads Prima Lager häromdagen och den var en helt okej lager, men inte en droppe mer. Så är det.

    SvaraRadera
  2. Ja ja, sluta leka finsmakare och ta med Coronan till Göteborg. Jag fixar Budweiser. Förresten är det nån som vet om det bara är systembolaget i orminge som tagit bort Corrs light eller gäller det på alla bolag?

    SvaraRadera
  3. Vi är inte bara finsmakare. Vi är fulsmakare också. Det är jävligt viktigt att påpeka.

    SvaraRadera
  4. Kan vara världens mest förväntade "Word!"
    Coronadrickaren håller med om att BB är fulsmakare av öl...

    SvaraRadera
  5. Nixon: Köpte inte du också en flaska av den där cidern?

    För övrigt så är jag lite sugen på att smaka Oppigårds Amarillo Spring (nr1440) som är tillfällig nu i vår. Ska vara riktigt god. Tyvärr var den slut i Globen när jag var där på dagen. Blir nog en tur till Sickla på lördag.

    SvaraRadera
  6. jo, jag köpte också en pava Fox Barrel Hard Cider men den inmundigades inte förrän jag hade druckit 17-18 andra varianter på diverse alkoholhaltiga drycker. Jag har därför inget tillförlitligt, analytiskt utlåtande att ge er. Jag litar på ditt ord Janne.

    SvaraRadera