onsdag 3 juni 2009

PL§13 Tours presenterar ÖL&PIZZA i ENSKEDE

På lördag så dukas det upp till stor fest i Enskede. Alla är välkomna till PL§13 Tours öl och pizza-buffé på lördag runt klockan 18:37 som hålls i Busiga Björnars lokal i Enskede. Vi kommer att ha ett stort utbud av alkoholhaltiga drycker samt ett enormt utbud av pizza. Jag tar gärna emot förslag på vad för sorts pizza just ni uppskattar, även om det med största sannolikhet redan finns en sådan pizza på jäsning.
I och med att vi i PL§13 Tours gör en substantiell ekonomisk investering inför denna kväll kommer vi tyvärr vara tvungna att ta ett inträde på 120 kronor. Detta skall dock ses i paritet med allt ni kommer kunna få denna kväll.
I förbifarten så kan vi även påpeka att det är Sverige mot Danmark på TV denna kväll och att vi med viss sannolikhet kommer slänga nåt öga på den matchen.

OSA till Jannes mobil senast fredag eftermiddag så att vi vet hur många som kommer.

Väl mött!

9 kommentarer:

  1. I´ll be there men då önskar jag att ni omvärderar prioriteringarna. Vore det inte bättre om ni kunde ha enormt utbud av alkoholhaltiga drycker och ett stort utbud av pizza istället???


    /Nixon

    SvaraRadera
  2. Kan vi inte ha ett enormt utbud av både pizza och öl?

    /Kim

    SvaraRadera
  3. äh, vi skiter i pizzan!!!!

    /Nixon

    SvaraRadera
  4. nä men kör lite pizza tycker jag./Alex

    SvaraRadera
  5. Pizza och bira i all ära men livets goda har som bekant en baksida, nämligen baksmälla.
    Baksmälla är ett tillstånd man helst är utan men ack så viktig i processen för tillnyktring. Baksmällan är ett mått på hur glad kvällen innan var, och med tanke på hur jag mår i dag så måste den ha varit jävligt glad.
    Hursomhelst, jag skulle vilja tacka Janne för ett briljant initiativ. Bra jobbat!

    Ps. Veganpizza var inte så tokigt som man kan tro. Ds.

    /Nixon

    SvaraRadera
  6. En hel del sköna kommentarer under en oskön match. Där "Jag ska rösta på nazisterna" och "Josef Fritzl gjorde helt rätt, han bara tog hand om sin familj" var väl två av dom bästa.

    SvaraRadera
  7. Någon nämnde Fritzl i föregående inlägg. Jag skulle vilja redogöra min åsikt gällande denna person med syftet att klargöra för de eventuella missförstånd och förutfattade meningar som annars kan uppstå.

    I detta "effektivitetens" tidevarv, då man ska hinna med både det ena och det andra. Kombinera fritid med karriär, slå så många flugor i en smäll som det bara går, skulle jag vilja passa på att uppmärksamma en stor inspiration och förebild, nämligen mannen bakom de buskiga ögonbrynen, Josef Fritzl.

    Han är/var effektiviteten personifierad. Sannerligen en riktig tidsoptimist. Killen som bestämde sig för nåt och sedan fick det gjort. Han var den som smidde planer och den som slutförde dem. Den som hade drömmar, den som förverkligade dem.
    Han gjorde det som många inte klarar av på en livstid, nämligen att som ensamstående fader, inte bara ta hand om en, utan TVÅ familjer samtidigt. Han lyckades med den stora bedriften att kombinera sitt faderskap med att vara morfar till sina barn på en och samma gång. Bokstavligt! Det tycker jag är anmärkningsvärt och väl värt en uppmuntrande applåd.
    Undrar i förbifarten om Barnen i källaren tilltalade honom som Morfar, Pappa eller som jag själv hoppas och tror, med den auktoritära och ytterst (enligt min mening) korrekta titeln, Herr Fritzl?
    Att hans dotter Elizabeth, nu är ute och horar sig med sin livakt, tycker jag bara är sorgligt och beklagligt. Efter allt han har gjort för henne! Förhoppningsvis kommer detta, i slutändan ligga henne själv i fatet. Det visar bara vilken otacksam och respektlös människa hon är.
    Med dessa ord vill jag tacka Herr Fritzl för allt han gett mig. Du är en stor förebild och en sann inspiratör. Om du längtar ut från kåken så kan du ju alltid försöka gräva dig ut. Du har ju förmågan att hemlighålla dina projekt och så har du erfarenheten och kunskapen om hur man går till väga.

    /Nixon

    SvaraRadera
  8. Kan nån ge Nixon en inloggning så att han kan skriva riktiga inlägg!!

    SvaraRadera