onsdag 17 juni 2009

Haakka päälle!

Undertecknad skulle idag åka buss ut till bortersta Nacka, något som inte hör till vanligheterna. Stockholms Lokaltrafik hade dock misslyckats med att kommunicera ut om ändringar i tiderna för dessa bussar vilket gjorde att jag blev strandsatt i Orminge Centrum i närmare fyrtio minuter. Det finns två sätt att reagera på en sån här situation, det felaktiga - man blir arg och står och surar och ens kväll förpestas av frustration och ilska. Sen finns det den rätta reaktionen.

Ur min väska plockade jag fram en iskall öl som av en händelse råkade finnas där. Jag lyssnar på härlig sommarmusik som Ramones - I wanna be sedated, The Jam - In the city och The Clash - Stay free. Solen skiner, musiken är bra och ölen är kall. På detta kommer det en tjej i 18-årsåldern och ställer sig framför mig och byter om från byxor till kjol, varför man nu får för sig att göra detta vid en busshållplats.
Hur ska man toppa det här? Kan man toppa det här?
Självklart kan man toppa det där. Nu dyker det upp två ganska onyktra finländare som vart på systemet och handlat på sig brännvin, vodka och Minttu inför midsommar. Men vid synen av mig så skiter dom i morgondagen och vill köra en provsmakning. Återigen är jag osäker på varför detta händer mig, men man är väl inte den som är den, så vi kör loss på Minttun.
Fyrtio minuter flyger förbi och bussen kommer. Fyrtio minuter av ens tråkiga vardag som blev allt annat än trist när man valde att omfamna tillfället istället för att sura.

Vad var det snubben under mig här skrev? Busiga Björnar - living the dream? Fuck yeah.

4 kommentarer:

  1. Hahaha....Jag var fan 100 på att det var Nixon som skrivit innan jag såg ditt namn. / Kim

    SvaraRadera
  2. haha... Jag var fan helt hundra på att jag skrivit detta inlägg innan jag såg ditt namn.
    /Nixon

    SvaraRadera
  3. Det är exakt så ens vardag ska te sig. Det gäller att fånga ögonblicken och det verkar du ha gjort på ett exemplariskt vis.

    SvaraRadera
  4. Minttu btw! Är det inte lite Bajenvarning över det? Personligen skall jag åka hem snart och köra en liten vinprovning i all enkelhetoch när jag ändå är på G så kanske det även blir en liten ölprovning. Återkommer med rapport!

    SvaraRadera