fredag 16 oktober 2009

Det Ranelidska språket

Eftersom ingen jävel vill / törs göra en reseberättelse från Busiga Björnars fem härliga dagar i Torrevieja så tänkte jag ta tillfället att lyfta fram en speciell medlem i BB. Man skulle utan att överdriva kalla honom Busiga Björnars egne Björn Ranelid. Jag pratar naturligtvis om citatmaskinen Nixon. Här är några ordväxlingar och citat från Nixon. Läs och njut!

Nixon - I Would like to buy some........drinks!
Bartant - We´ll, you have come to the right place then.

Random solglasförsäljare på stranden - Take a look in the mirror, please.
Nixon - I look like a fat pig!
( Nixon köpte naturligtvis solisarna men tråkigt nog förvann dom typ 5 timmar senare )

Nixon - Do you know what that is?
Random solglasförsäljare på stranden - No
Nixon - Thats my kallingar!
Random solglasförsäljare på stranden - Ah, yes, yes!
Nixon - Åh, heter det så på engelska också?!

"Bor man på femte våningen kan man fan inte förvänta sig rinnande vatten!!"

"Äh, skitsamma!"

Kim - Varför har du öppnat en till Red Bull?
Nixon - Jag skulle fixa dricka.
Kim - Ja, men det fanns ju en öppen redan.
Nixon - Men jag är snäll!
Kim - ??
Nixon - Ja, den ena burken ville inte vara öppen ensam!

Ungefär två minuter efter att ha blivit nekad att handla med kort i baren eftersom dom bara tar cash. Nixon har inga cash utan bara kort.
Nixon - Jens! Klart du ska ha en öl! Jag fixar!
Efter ungefär en minuts fipplande med kort kommer han på att han inte kan betala med kort.
Nixon - Alltså....vafan.

Eftersom det här är ihågkommet under fyra dagars ganska konstant fylla så kan jag inte garantera att jag har kommit ihåg allt rätt. Men...
Äh, skitsamma!

4 kommentarer:

  1. Fem timmar var det inte riktigt som solisarna överlevde. Nixon köpte dem efter att ha snackat med Senegalesen i en halvtimme som avslutades med att han kom på att han inte hade några pengar, så Jens fick betala 10 euro. Nixon drar på sig dem och skuttar glatt ut i havet. Första vågen drar med sig glasögonen. Nixon blir jätteledsen men hittar en massös som erbjuder sig att göra honom lite gladare för 10 euro. Nixon får en ryggmassage. När han ska betala kommer han på att han inte har pengar. Jens betalar.

    En bra dag på stranden. Champagne och mango är allt som behövs... Samt förbandslåda och aloe vera-lotion i två månader efter.

    SvaraRadera
  2. Jag dementerar all kännedom! Jag har aldrig varit i spanien. Jag kan bara bekräfta att den där Nixon verkar vara en sjuk jävel! Vem är han? Vad är det för fel på honom? Har han någon medfödd personlighetsstörning måhända? En mild form av personlighetsklyvning kanske?
    Svaret är troligtvis JA. Det finns bara två av oss och det är jag.

    SvaraRadera
  3. Feffe körde några bra på båten.
    Bästa var nog när hon höll upp en havskräfta och sa "Jag associerar havskräftor med könssjukdomar"

    SvaraRadera