fredag 9 oktober 2009

DANSKJÄÄÄVLAR!

I morgon är det dags att rikta blickarna mot köpenhamn och parken inför VM-kvalmatchen och landsderbyt mellan Danmark och Sverige.
BB hatar det mesta som har med Danmark att göra. Vi gillar dock deras avslappnade inställning till öldrickeri och hashrökeri samt att man gör dessa två saker (gärna samtidigt) över en fikarast på jobbet utan att någon höjer på ögonbrynen. Vi gillar även den eminenta drycken Gammeldansk, Christiania, Roskildefestivalen, de skumma kvarteren bakom Centralstationen och sist men inte minst, hjälten som i kvällstabloiden blivit döpt till Öl-Dansken. Därmed tar dock listan slut.

Resten är skit. Ren jävla skit!

Det sistnämda har konstaterats genom ett uttryck som vi i BB finner mycket beundransvärt, nämligen genom den stora människan, geniet och skådespelaren tillika Djurgårdssupportern Ernst Hugo Järegård. Han har i följande monolog sammanfattat våra känslor på ett mycket träffsäkert vis. Håll till godo gott folk.

KROSSA DANMARK!

3 kommentarer:

  1. Ställen jag gillar:

    1) Södermalm
    2) Göteborg
    3) Danmark

    SvaraRadera
  2. Den sate som refererar till Ernst-Hugo Järegårds kvadratuttjatade danskrader från "Riket" en enda gång till borde för evigt beläggas med totalt och allomfattande yttrandeförbud.

    För i helvete...

    SvaraRadera
  3. Man kan inte tjata sönder dessa rader. Dessa är alltid lika aktuella. Likt ett mantra som jag jämt bär med mig präglar dessa rader min vardag. Jag vaknar upp varje morgon och skriker DANSKAJÄVLAR. I telefonen svarar jag
    -med plotunium tvingar vi dansken på knä. När kassörskan på ica undrar om jag vill ha kvitto så svarar jag -utskitet ur kalk och vatten osv osv. Jag ÄR Järegård för helvete. Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill... DANSKJÄVLAR!

    SvaraRadera