lördag 8 augusti 2009

Konsten att vara nykter som fotbollsentusiast och livsnjutare


MSN-dialog, i sin helhet, mellan en som lever i förnekelse och en som är ovanligt klarsynt:

NIXON säger:
firrat nåt?
XXXXXX säger:
nä, det har jag ju inte gjort.
NIXON säger:
inte jag heller men det blir nog aktuellt när det blir lite kallare igen..bajen på sön?
XXXXXX säger:
ja, man måste väl det. Men först pilsnerdricka imorrn. Det är vad jag mest av allt ser fram emot, att se djurgårn är ju en jävla golgatavandring. Och ett derby är ju ännu värre.
NIXON säger:
Blir nyktert för mig i helgen. Det är min ambition iaf. Men det har jag ju sagt förr iof. Bara torsdag ju så mycket kan hinna ändras. Söp ihjäl mig förra helgen så en vit vecka kan nog sitta på sin plats. På söndag är det samling på .................. kl XX.XX som det ser ut nu.
XXXXXX säger:
mmmmm, det blir väl skoj. En nykter samling..... Lycka till med det.
NIXON säger:
HAHAHa. busted!
ok..nån bira på söndag innan match blir det väl men inget hårt i morgon eller övermorgon. Vi för se vad som händer. Det är ganska hätskt klimat mellan dif och bajen nu. kan bli stökigt trots att matchen går kl fyra en söndag.
XXXXXX säger:
det kommer bli riktigt svettigt, snuten får vara på tårna... Lika bra att vara lite tankad när det blir stök.
Om du ska vara nykter tills på söndag kanske vi förresten borde åka och fiska i helgen. Du har inte fixat båten antar jag?
NIXON säger:
nä det har jag ju inte gjort, förjävligt men sant.
jag kommer inte hinna med nåt fiske. Ska iväg till föräldrarna och käka kräftor i morgon och på lördag ska jag till kusinen och grilla. Jag får se till att ordna impellern så att vi åtmintone kan jerka lite gädda i höst.
XXXXXX säger:
Haha, kräftor och grillning, två typiskt nyktra tillställningar... det kommer nog gå bra det där, men det är lättare att styra upp en vit vecka i typ november.. Lycka till iaf.
NIXON säger:
HAHAHA busted igen
nä men på riktigt..jag ska ta det lungt faktiskt.
...hoppas jag

3 kommentarer:

  1. Men hur gick det då?! Och dyker Mr Nuts upp på söndag?

    SvaraRadera
  2. Nuts dyker upp till matchen trodde han, kanske, eventuellt innan någonstans. Han var som han själv uttryckte det "gallopperande bakis"

    SvaraRadera
  3. ...och det e klart att jag failade med min vita vecka. Som sagt man e fotbollsentusiast och livsnjutare.

    SvaraRadera