söndag 16 augusti 2009

9,58


BB är en idrottsintresserad organisation som främst följer DIF i fotboll och hockey men ibland riktas våra blickar åt andra håll. Ikväll bevittnade vi en prestation som vi inte önskar någon oupplevd. Den kan eventuellt kan vara den största i våra idrottsliga liv. (Jag tänkte efter både en och två gånger innan jag skrev föregående mening)

Usain Bolt blixtade till med mänsklighetens snabbaste tid på 100 meter, någonsin. Han gjorde det med den osannolika tiden 9,58 och det kändes ändå som det fanns mer att ge. Var kommer han befinna sig på tidurets första 10 sekunder när han summerar sin karriär om, säg 10 år? Bara gud vet.


Vi kommer följa denna mirakelmänniska med stort intresse när han ska ta sig an 200m och 4x100m och med all sannolikhet kan vi utlova minst ett världsrekord till under detta VM signerat Usain Bolt.

Stora gratulationer till världsrekordet önskar samtliga medlemmar i BB.

3 kommentarer:

  1. Har jag missat något internmöte där vi bestämde oss för att gnaget var laget? Att hylla en svart man i en gul dress är oförlåtligt och jag ser inte med snälla ögon på detta tilltag.

    Till dig Nixon vill jag meddela följande. Du skulle ikväll fått uppleva en fri bar under vår begivenhet men nu är det kört.

    NO ÖLBIRA FOR YOU!

    SvaraRadera
  2. vafan! Du får ju skilja mellan äpplen och päron. Bolt är Dif - Dulee är aik

    SvaraRadera
  3. FÖRRESTEN! VADDÅ NO ÖLBIRA FOR YOU? Jag gillar verkligen inte den den där Soup-nazi tonen som du har tillskansat dig.

    SvaraRadera