fredag 17 april 2009

Polarbröd på Stadion!


Säsongen har väl knappast startat enligt våra förväntningar, något som har gett oss allt annat än sköna flashbacks till säsongen 1999. Det bör dock sägas att i den första matchen den säsongen så krossade vi IFK Norrköping (och för er nytillkomna fotbollsintresserade så kan vi ju då påpeka att Peking faktiskt var duktiga på fotboll en gång i tiden), något som gjorde att man faktiskt trodde att vi var bra. Någonstans gjorde man nog även det i år, men nu sätter vi ribban aningen lägre.
Vi kräver att Djurgården klarar sig kvar, något man inte gjorde 1999. Men viktigast av allt - vi kräver polarbröd på Stadion igen. Detta underbara bröd fanns säsongen 1999, men då var det på gästböcker utdömt och en kampanj med ledordet "Korvbröd på Stadion" eller KPS försökte få bort det till förmån för det urvattnade degknytten som man serverar idag.
Vi kräver nu att man återinför Polarbröd till korven! Detta är viktigt! Det kan bli den enda ljuspunkten vi har på årets Stadionmatcher.

IPA

2 kommentarer:

  1. Mitt minne sviker mig så jag måste fråga:
    Vilken typ av polarbröd serverades det med korven..Var det Polarkaka, Rågkaka, Polarpärlan, Hällakaka, Njalla, sarek tunnbröd, polarbiten eller den klassiska "tekakan"? Det Är viktigt att vi enas och att det blir rätt typ av bröd när detta åter skall införas. För övrigt vill jag bara säga att jag hatar bajen och så vill jag hoppa på deras huvuden! HATA BAJEN! !!

    SvaraRadera
  2. Polarkaka var det väl?

    SvaraRadera