tisdag 23 mars 2010

Ibland gör man rätt, ibland gör man fel

När Sharbel Touma lämnade Djurgården efter degraderingen 1999 så visste han mycket väl vad han gjorde. Att lämna Djurgården för aik är ingenting man gör om man vill kunna glida runt på Stadion i framtiden. Jag har full förståelse för varför han gjorde det. Vi får inte glömma att Djurgården för att uttrycka det milt var urusla och Touma var en av Sveriges mest intressanta spelare vid tillfället. 1999 var Toumas år, men det räckte inte för att hålla oss kvar i Allsvenskan.
Dom starka känslor som denna affär skapade har precis börjat lägga sig. Touma skulle antagligen blivit utbuad om han skulle kommit till säg Halmstad och gjort en match på Stadion. Men det skulle inte ha varit som det var när han spelade i aik. Tiden läker sår.

Nu slits dessa sår upp. Jag förstår inte varför Djurgården gör denna värvning. Jag förstår inte hur man kan motivera det. Detta skapar enorma slitningar i supporterleden och laget kommer påverkas såpass negativt av denna upståndelse så jag kan redan nu göra mig redo för superettan 2011. Detta är den dummaste värvningen under min tid som Djurgårdare. Att Putte står bakom detta är knappast en överraskning. Sveriges mest supporterfientliga människa gör det igen.

Detta tär på mina krafter. Fotbollen känns allt annat än lockande. Det här kan vara droppen som fick bägaren att tippa över.

Inte nu, kanske sen kommer jag också tycka
Att allt dåligt för med sig nåt gott


Jag har svårt att tro att detta kommer blåsa över. Det krävs att Touma går in och dominerar på ett sätt som tar oss till guld. Allt annat är ett misslyckande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar