lördag 5 september 2009

Konsert : Håkan Hellström

Två Busiga Björnar hade bestämt sig för att avsluta sommaren? genom att gå och se Håkan göra sin fjärde konsert på Gröna Lund på lika många år.
Vi kan redan nu säga att Busiga inte gillar Göteborg, ja man kan till och med utan att överdriva påstå att vi rent av hatar Göteborg. Men ingen regel utan undantag som det så lämpligt heter.
Busiga Björnar gillar nämligen Håkan, vi gillar Håkan rejält.
Nu blev resan ut på härliga Djurgården en mardrömsresa, först passerar 12?! stycken bussar Norrmalmstorg utan att ta upp fler passagerare. Det kan dom nämligen inte då dom är fulla av ungdomar, främst tjejer i tonåren. Efter att vi har väntat i ca 45 minuter inklusive en ölpaus på Berns så beslutar vi oss för att försöka få tag i en taxi, vi lyckas oss kommer relativt snabbt ut till Grönan. Där kommer nästa smäll, på nummerlappen vi får vid biljettkontoret står det 488. På biljettkontorets ljustavla står det 135! Efter 40 långa minuter kan vi få våra biljetter och ta oss in och fram till uteserveringen där 4 kalla Heineken beställs relativt snabbt. Efter vi njutit klart av ölen var det dags att ta sig til stora scen där konserten började när vi kom fram.

Det började lågmält men exploderae i en stark version av Ramlar som låt nummer två, sen kommer låt efter låt av magi, där Håkan svingar sitt trollspö och vi dansar, hoppar och sjunger med i varenda rad. Efter ett par låtar så känns det som om tempot dras ner, man saknar dom snabba, medryckande låtarna. Jag menar, det skulle ju va dans, dans, dans.
Men så kom introt till kvällens höjdpunkt Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig och där började Håkan driva oss ända in i kaklet. Känn ingen sorg och Kom igen Lena är moderna klassiker, och publiken överröstade scenen. Som sista extranummer blev det Nu kan du få mig så lätt med bara piano och körsång av publiken.

När det var slut tog vi oss till Kaskad bar för att fylla på dom stora mängder vätska vi tappat under vårt dansande. Om man nu kan kalla iaf mitt skuttande upp och ner för dans.
Vill ge ett stort tack till tjejen i 20-års åldern som stod framför mig och hoppade upp och ner i otakt med mig och skapade mysig...friktion emellan oss. Tyvärr gick hon efter en timme, kan vara pga friktionen men det förhöjde iaf min konsertupplevelse.

Sammanfattningsvis så var det en skön kväll på Grönan. Och jag kommer iaf tilbaka nästa år för att se Håkan Hellström igen.

8 kommentarer:

  1. BB har återigen representerat på ett föredömligt sätt. Har därmed inte sagt att jag försvarar vissa medlemmars göteborgsbeundran och har härmed inte sagt att det är jag som sätter riktlinjerna för vad som får anses vara "god smak".
    BB har medlemmar från olika bakgrunder och vi är alla våra egna individer, således bär vi med även med oss våra egna omdömmen. BB finns överallt. Från dansgolvet under finska tangoveckan till stora scenens asfaltsplan på grönan under en Håkankonsert. Mångfalden är nåt som vi bejakar och odlar i BB.
    Att det uppstår "friktion" tyder på att bb-andan efterlevs. Vår uppgift är att skapa just "friktion" i alla tänkbara situationer som BB gör officiella framträdanden i och det har ni som var där återigen gjort på ett föredömligt sätt.

    SvaraRadera
  2. Jag har nu ransakat mig själv och kommit på att jag ju för helvete var på TSOOL konserten på grönan förra fredagen och den var helt magisk. Jag har även ransakat mig själv och kommit fram till det enda sunda beslutet. Trots att Ebbot kanske är sveriges coolaste människa så får det räcka med fiskrensare för mig ett tag framöver.

    NI SOM E FRÅN GÖTEBORG...

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag håller Göteborg som sveriges bästa stad. På riktigt.

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag håller Stockholm som VÄRLDENS bästa stad. På riktigt.

    SvaraRadera
  5. Alltså, jag vill helst inte ha Göteborg och stad i samma mening.

    SvaraRadera
  6. -> Nixon. Vafan! Jag var ju också på Grönan TSOOL kvällen. Var där på femkamp med jobbet. Tyvärr satt vi under hela konserten på en restaurang med det något skeva namnet "Krejsi burger" och hörde vare sig ackord eller allsångsvrål.
    Tråkigt!

    SvaraRadera
  7. Alla på Kreml Highschool går alltid till Krejsi Burger.

    I övrigt tycker jag att anonym har rätt, Göteborg är en riktigt skön stad. Andra långgatan FTW!

    SvaraRadera
  8. Andra långgatan tjejer finns i Torrevieja också. Fast där kallas dom rondelltjejer.
    Rondeller FTW?

    SvaraRadera